Wednesday, January 9, 2013

JOM BUAT BLOCKQUOTE

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada viewer Cikgu Zul sekolah memandu

kat bawah ni adalah contoh blockquote.

lets begin..

STEP 1 : pergi ke template --> edit HTML --> klik expand widget jangan lupa..

STEP2 : cari kod ni : nak cari kod tekan ctrl  F serentak ok..
 ]]></b:skin>


STEP 3 : copy kod yang ni plak

.post blockquote {
background:#FFF380;
padding: 5px;
Border: 3px dashed #ffffff;
colour:#FFFFFF;
-moz-border-radius: 25px 10px / 10px 25px;
border-radius: 25px 10px / 10px 25px;
}
dapat tak? dapat tak? dah copy, paste kod step 3 tu betul2 di atas kod step 2 td. 

ok..yg warna merah tu adalah kod untuk warna background blockquote.
yg warna biru tu adalah kod untuk warna border.
cane nak dapatkan kod warna tu?? ok klik sini.
kalau korang tak suka blockquote korang garis putus2 (dashed) boleh gantikan dengan yg ini..

  • solid
  • utk  garis lurus _______
  • dotted
  •  utk garis titik-titik ................
  • dashed
  •  utk garis putus-putus. _ _ _ _ _ _ 

STEP 4 : PREVIEW dulu, kalu xde error boleh la save. pastu senyum n bgtaw kat cikguzul anda sudah berjaya.. HA HA HA. kalu tak berjaya pun bgtaw jugak taw.

#bila nak menulis apa2 la kan, kalu rasa nak guna blockquote ni, highlight tulisan tu dan klik tanda quote macam kt bawah ni pada bar post entry korg okeyh.


7 comments:

  1. lesen L kereta saya hariney last day cukup 2tahun. boleh tak kalau saya pergi jpj buat rayuan nak tambah tempoh renew?

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. lesen L saya hariney cukup tamat tempoh untuk 2tahun. boleh tak kalau saya pergi ke jpj buat rayuan tambahkan tarikh? saya call booking tempat lesen selalu cakap full.

    ReplyDelete
  4. Saya dah lulus ujian komputer tapi dah nak dekat dua minggu dah lesen L saya belum dapat lagi, jadi macam mane saya nak dapat lesen L saya tu, saya dah coll cikgu tu tapi tak masuk2 pun

    ReplyDelete
  5. Salam..sy nk tanye..sy sdh lulus test jpj p..tp sy xpegi ambil p d jbt jpj..sejak 2.9.16

    ReplyDelete
  6. Salam..sy nk tanye..sy sdh lulus test jpj p..tp sy xpegi ambil p d jbt jpj..sejak 2.9.16

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum semua.

    1) lesen L sah untuk dua tahun dan tiada tempoh rayuan.
    2) Lesen P sah dkeluarkan dalam tempoh setahun selepas lulus ujian JPJ.
    3) Bagi yang ada masalah dengan institut memandu masing-masing, harap dapat bersemuka atau berjumpa terus dengan pihak yang mengendalikan bahagian lesen anda. Kepada calon Cikgu Zul, boleh berjumpa direct dengan Cikgu Zul di Stadium Darul Makmur atau hubungi Cikgu ZUl dan pembantu (Meera). Terima Kasih.

    ReplyDelete

terima kasih.. :)